Jelenlegi hely

Sopron-Deák Téri Általános Iskola

Cím: 9400 Sporon, Deák tér 78.
Tel: 99/510-158
E-mail: deakter@deakteriiskola.axelero.net

Az iskola története


Iskolánkat 1930-ban avatták fel.

Az avató ünnepségen Horthy Miklós kormányzó is jelen volt. Az új oktatási intézmény szervesen kapcsolódott a város iskolarendszeréhez. Ennek az iskolának az építése szükségessége szerves folytatása volt az előző évtizedekben kialakult oktatási folyamatnak. (Városunkban már az 1500-as években középfokú oktatás folyt.)

A II. Világháború nem kímélte városunkat sem. A bombatámadások következtében az iskolánk épülete megrongálódott, ablakai kitörtek. De épségben túlélte a megpróbáltatásokat. A Hittudományi kar felszámolása után ez a fajta oktatási rendszer nem kaphatott helyet a szocialista államban, ezért a Tanárképző költözik iskolánkba, majd ennek megszűnése után válunk általános iskolává.

A tanítóképző megszűnése után a volt gyakorló iskola osztályaiból alakult meg 1957 augusztusában az akkori nevén Sztálin Téri Általános Iskola 1-8. évfolyamokkal, 14 osztállyal és 409 tanulóval. Az iskola tanulólétszáma az évek haladtával folyamatosan bővült.

1960 októberétől Május 1 Téri Általános Iskola. Ebben az időszakban alakították ki a tornaszobát a testnevelési órák számára a volt teológia alagsori könyvtárszobájából. Ezt a tornatermet a mai napig használjuk az alsó tagozatosok testnevelés óráit tartjuk itt, valamint a néptánc órák egy részét. Az iskolában folyamatos bemutató tanítások folytak, továbbképzések színtere lett és így éveken keresztül a város vezető általános iskolája volt.

1971-ben az iskolánk felvette a Kellner Sándor Általános Iskola nevet. A névadást ünnepségsorozat kísérte, mely során a sopronkőhidai temetőből ideszállították Kellner Sándor hamvait, melyet az iskola előtti téren temettek el, a hamvai fölé pedig szobrát állították.
A 60-as évek végén, a 70-es évek elején felépült Sopronban az első panelházakból álló lakótelep a Május 1 tér, Hengers utca, Kőszegi út, Kőfaragó tér által határolt területen. A beköltözők döntő többsége fiatal házas volt. Az iskoláskorúak száma ugrásszerűen megnövekedett.

A Városi Tanács egy új általános iskola létrehozását határozta el. Így született meg a régi iskolaépület szomszédságában egy új szocialista stílusban épült általános iskola.

A Bors László Általános Iskola avatóünnepségét 1970 szeptember 2-án tartották. Az iskola 10 évig működött.

A gazdasági életben is elterjedő centralizmus elvét követve 1980-ban a művelődési osztály összevonta a két szomszédos iskolát. A döntést egyik iskola tantestülete sem fogadta lelkesedéssel. Az eddigi két családias légkörű iskola áttekinthetetlen mamutiskolává vált 1060 fős tanulólétszámával.

Az alsótagozat és a napközi a volt Bors László iskolába költözött, a felsőtagozat pedig a vezetőséggel együtt a Kellner Sándor iskola épületébe. Az összevonásból előnyök és hátrányok is származtak.
Az előny az iskolai testnevelést és sportköröket érintette. A Bors László iskola rendelkezett egy modern, jól felszerelt tágas tornateremmel, amelyre alapozva a 70-es évek közepétől alsótagozaton testnevelés tagozatos osztályok működtek és működnek a mai napig.

1990-ben ismét névváltoztatásra került sor az iskola életében. Elbontották a Kellner szobrot, a Május 1 tér visszakapta egykori nevét és iskolánk Deák Téri Általános Iskola lett.


 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére