Jelenlegi hely

Mosonmagyaróvár-Éltes Mátyás Általános Iskola, Óvoda, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Diákotthon, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Pedagógiai Szakszolgálat

Cím: 9200 Mosonmagyaróvár. Szent István király u. 97.
Tel.: 96/576 463; 96/207 427
E-mail:  info@eltes.hu
Honlap:
http://www.eltes.hu

Képzési alapelveink, feladatok

Ø  Általános értelemben vett elvek:

  • Az egyén komplex személyiségfejlesztése.

  • Egyéni bánásmód alkalmazása.

  • Közösségi értékkialakítás.

  • Gyermekközpontú szemlélet.

  • A munka megbecsülése.

  • Tevékenykedtetésen alapuló nevelés.

  • Az iskola nyitottságának elve – a szegregáció enyhítése.

 

Ø  Speciális elvek:

  • A tanulók sérülésből fakadó sajátosságainak tekintetbevétele.

  • A meglévő pozitívumokra támaszkodás.

  • Esélyegyenlőség.

  • A másság elfogadása.

  • Önállóságra nevelés – a sérültségtől függő mértékben.

 

 Feladatok

Ø  Az iskoláztatás teljes tartamában - a szükségleteknek megfelelően - egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs ellátást biztosítani.

Ø  Megfelelő tanulásszervezési formákkal, módokkal lehetővé tenni, hogy a tanórákon, a tanórán kívüli tevékenységben érvényesüljön a differenciált, egyénre szabott fejlesztés.

Ø  A követelmények teljesítéséhez legalább 2 éves időkeret biztosítása azok számára, akiknél az évfolyamra meghatározott követelmények teljesítése akadályozott.

Ø  Olyan tanulási környezetet, tapasztalatszerzési lehetőséget biztosítani, amelyben a valóságról sokoldalú konkrét tapasztalatokat szerezhet, és a közvetlen vizsgálódásból kiindulva juthat el a tanuló az ismeretek képi, majd absztrakciós szintjéhez.

Ø  Sokoldalú szemléltetéssel, cselekvéssel biztosítani az egyes tantárgyakhoz kapcsolódó készség és képességfejlesztést.

Ø  A szülők és iskola között olyan kapcsolat megteremtése, ahol a nevelési feladatok megvalósításában partnerként vesz részt a szülő.

Ø  A tanuló szükségletének, a szülők igényeinek megfelelően teljes ellátást biztosítani ügyelet, oktatás, étkeztetés, fejlesztő felkészítés napközi, tanulószobai ellátás, szakkörök tehetséggondozás tekintetében.

Ø  A tanítás - tanulás folyamatában a mindennapi élethez, gyakorlathoz kapcsolódva megértetni, elsajátíttatni, környezetünk védelmével összefüggő teendőket.

Ø  Feladatunk diákjainkat - lehetőségekhez mérten - bevonni, megtanítani iskolai életük szervezésére, kötelességeik felfogására jogaik gyakorlására.

Ø  Feladat a szülők folyamatos tájékoztatása a tanulók iskolai tevékenységéről, fejlődéséről, eredményeiről, lehetőségeikről.

Ø  Feladat a törvények és szabályozók szellemében a gyermekvédelmi tevékenység szervezése, működtetése, a szociális hátrányból eredő különbségek csökkentése.

Ø  Feladatunk, hogy tanulóinkat a társadalmi integrációhoz hozzásegítsük, szűkebb és tágabb környezetünket az elfogadásra ösztönözzük, többek között ismeretek, információk nyújtásával, nyitottsággal, közös programok szervezésével.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére