Jelenlegi hely

Győr-Ménfőcsanaki Petőfi Sándor Általános Iskola

Cím: 9012 Győr, Kisdobos u. 1-5.
Tel.: 96/556-200
E-mail: info@petofi-gyor.sulinet.hu
Honlap: http://www.psamk.sulinet.hu/

Intézményünk Győr kertvárosában található. Csanakon több mint 200 éve működik iskola, mely mindig alapos tudással bocsátotta ki tanulóit. Évtizedekig összetett intézményként (ÁMK) dolgoztunk. A szerkezeti változások ellenére, a korábbi sokrétűségből adódó jó kapcsolatainkat az óvodával, könyvtárral, közművelődéssel igyekszünk maximálisan kihasználni, hogy sokoldalú tudást, műveltséget, kikapcsolódást biztosíthassunk tanulóinknak.
Fő feladatunknak tartjuk az alapkészségek magas szintű elsajátíttatását, a mindennapokban jól alkalmazható tudás megszerzését, a gyermekek gondolkodásra nevelését, a tehetségek fejlesztését, a lemaradók felzárkóztatását, valamint a családias légkör megteremtését.
Elsőseinket szótagoló olvasással tanítjuk. A lassabban haladókat magyarból, csoportbontás keretében, fejlesztő pedagógusok segítik 1-től 3. osztályig.
Sajátos nevelési igényű tanulóinkkal délutánonként, egyéni-, illetve kiscsoportos foglalkozások keretében, gyógypedagógus foglalkozik.
Iskolánkban a sportolásra sokféle lehetőséget biztosítunk, hiszen intézményünk sportirányultságú. 1-3. osztályban heti öt óra testnevelést tartunk, de a többi évfolyamon is biztosítjuk a napi testedzést. Alsó tagozaton 2. osztályban úszásoktatásban részesülnek tanulóink. Hetente három alkalommal gerinctornára van lehetőség. Télen többször visszük korcsolyázni a gyerekeket. Évente sí tábort szervezünk.
Az angol és német nyelv oktatását első osztályban kezdjük. Először játékos formában, majd 4. osztálytól heti három órában tanítjuk a választott idegen nyelvet. 7. osztálytól második idegen nyelv – angol, német, olasz- elsajátítására is van lehetőség. Számítástechnikát is első osztályos koruktól kezdve tanulnak a gyerekek, két jól felszerelt számítástechnika termünkben.
Gazdag kínálatunk van délutáni programokból, melyeket mind az iskolában, mind a művelődési házban igénybe vehetnek a gyerekek és a felnőttek egyaránt.
Szakköreink, tanfolyamaink: felzárkóztató foglalkozások, középiskolai előkészítők, zeneoktatás, sportfoglalkozások, tánccsoportok, KRESZ, rajz, természetjáró, színjátszó, sakk, modellező, diákújság-szerkesztő szakkör, rendhagyó órák, hangversenyek.
A szülők igényeinek megfelelően tanulóink számára reggeli ügyeletet, napközit, tanulószobai foglalkozást biztosítunk.
A legtöbb alsó tagozatos diák napközis, ahol a tanító nénik segítségével megoldhatják házi feladataikat, majd gyakorolhatnak, sokat játszhatnak a friss levegőn.
Pedagógusaink nagyon sok délután, hétvégén viszik tanítványaikat kirándulni, múzeumi foglalkozásra, színházba, hangversenyre, moziba. Többször szerveznek családi programokat. Nyaranta táborozáson, erdei iskolában vehetnek részt tanulóink.
Az érdeklődő szülőknek szívesen adunk felvilágosítást személyesen vagy a fent megjelölt telefonszámokon, e-mail címen.
 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére