Jelenlegi hely

Sopron-Deák Téri Általános Iskola

Cím: 9400 Sporon, Deák tér 78.
Tel: 99/510-158
E-mail: deakter@deakteriiskola.axelero.net

Az iskola története


Iskolánkat 1930-ban avatták fel.

Az avató ünnepségen Horthy Miklós kormányzó is jelen volt. Az új oktatási intézmény szervesen kapcsolódott a város iskolarendszeréhez. Ennek az iskolának az építése szükségessége szerves folytatása volt az előző évtizedekben kialakult oktatási folyamatnak. (Városunkban már az 1500-as években középfokú oktatás folyt.)

A II. Világháború nem kímélte városunkat sem. A bombatámadások következtében az iskolánk épülete megrongálódott, ablakai kitörtek. De épségben túlélte a megpróbáltatásokat. A Hittudományi kar felszámolása után ez a fajta oktatási rendszer nem kaphatott helyet a szocialista államban, ezért a Tanárképző költözik iskolánkba, majd ennek megszűnése után válunk általános iskolává.

A tanítóképző megszűnése után a volt gyakorló iskola osztályaiból alakult meg 1957 augusztusában az akkori nevén Sztálin Téri Általános Iskola 1-8. évfolyamokkal, 14 osztállyal és 409 tanulóval. Az iskola tanulólétszáma az évek haladtával folyamatosan bővült.

1960 októberétől Május 1 Téri Általános Iskola. Ebben az időszakban alakították ki a tornaszobát a testnevelési órák számára a volt teológia alagsori könyvtárszobájából. Ezt a tornatermet a mai napig használjuk az alsó tagozatosok testnevelés óráit tartjuk itt, valamint a néptánc órák egy részét. Az iskolában folyamatos bemutató tanítások folytak, továbbképzések színtere lett és így éveken keresztül a város vezető általános iskolája volt.

1971-ben az iskolánk felvette a Kellner Sándor Általános Iskola nevet. A névadást ünnepségsorozat kísérte, mely során a sopronkőhidai temetőből ideszállították Kellner Sándor hamvait, melyet az iskola előtti téren temettek el, a hamvai fölé pedig szobrát állították.
A 60-as évek végén, a 70-es évek elején felépült Sopronban az első panelházakból álló lakótelep a Május 1 tér, Hengers utca, Kőszegi út, Kőfaragó tér által határolt területen. A beköltözők döntő többsége fiatal házas volt. Az iskoláskorúak száma ugrásszerűen megnövekedett.

A Városi Tanács egy új általános iskola létrehozását határozta el. Így született meg a régi iskolaépület szomszédságában egy új szocialista stílusban épült általános iskola.

A Bors László Általános Iskola avatóünnepségét 1970 szeptember 2-án tartották. Az iskola 10 évig működött.

A gazdasági életben is elterjedő centralizmus elvét követve 1980-ban a művelődési osztály összevonta a két szomszédos iskolát. A döntést egyik iskola tantestülete sem fogadta lelkesedéssel. Az eddigi két családias légkörű iskola áttekinthetetlen mamutiskolává vált 1060 fős tanulólétszámával.

Az alsótagozat és a napközi a volt Bors László iskolába költözött, a felsőtagozat pedig a vezetőséggel együtt a Kellner Sándor iskola épületébe. Az összevonásból előnyök és hátrányok is származtak.
Az előny az iskolai testnevelést és sportköröket érintette. A Bors László iskola rendelkezett egy modern, jól felszerelt tágas tornateremmel, amelyre alapozva a 70-es évek közepétől alsótagozaton testnevelés tagozatos osztályok működtek és működnek a mai napig.

1990-ben ismét névváltoztatásra került sor az iskola életében. Elbontották a Kellner szobrot, a Május 1 tér visszakapta egykori nevét és iskolánk Deák Téri Általános Iskola lett.


 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére