Kiss Mónika óvodapedagógus, tanulási zavarok preventív pedagógusa
Az iskolára való felkészülés már középső csoportban elkezdődik. A tanulási zavarok már ilyenkor megmutatkozhatnak, időbeni észlelésük a megfelelő fejlesztési módszerekkel korrigálható.
22 éve kezdtem óvónőként dolgozni, hat éve foglalkozom óvodás korú gyermekek fejlesztésével. A fórum keretén belül szívesen válaszolok a kérdésekre, konkrét esetek ügyében egyéni konzultáció, és fejlesztő különóra is lehetséges.
Tanácsadás fórumon keresztül:
A következő témák körül várom az érdeklődő szülők kérdéseit, melyekre igyekszem 3-4 munkanapon belül válaszolni:
- óvodába/iskolába lépés
- óvodával kapcsolatos kérdések
- óvodás korúak eltérő fejlődése
- tanulási zavarok okai
- tanulási zavarok jelei
- tanulási zavarok fejlesztése
Személyes konzultáció során:
- Többféle teszt áll a rendelkezésemre, mellyel fel tudom mérni mely terület az, ahol a gyermek fejlesztésre szorul.
- Személyre szabott fejlesztési tervet dolgozok ki.
Külön órák:
Fejlesztési terv alapján haladunk a szükséges gyakorlatokon.
Az órákon játszva, könnyedén sajátíthatják el az alábbiakat:
- térbeli és síkbeli eligazodás
- a kéz finom mozgásainak fejlődése
- hallási, látási, sorba rendező figyelem
- hallási, látási, sorba rendező emlékezet
- gondolkodás
- képek összerakása részekből
- forma, alakzat kiemelése a háttérből
- szem-kéz mozgásának összerendezése
Külön óráinkon szívesen látjuk azokat a gyermekeket is, akiknek nincs különösebb elmaradásuk a korukhoz képest, viszont szeretnék, hogy megfelelő alapokkal kezdje az iskolát.
A szülőkkel folyamatos konzultáció zajlik az órák eredményességéről.