Jelenlegi hely

Megjelent a Lelki köldökzsinór című könyv folytatása

Megjelent a Lelki köldökzsinór című könyv folytatása, a kötet a 2000-es évek elején anya-magzat kapcsolatanalízisen részt vett gyerekek fejlődését, anyjukkal való jelenlegi kapcsolatukat dolgozza fel.

A Lelki köldökzsinór - Beszélgetek a kisbabámmal című könyv 2002-ben jelent meg. A kötetben beszélgetéseket lehetett olvasni az anya-magzat kapcsolatanalízisen részt vett anyákkal, akik Vollner Judit újságírónak számoltak be a módszerrel kapcsolatos tapasztalataikról, élményeikről. Azóta a kötetben szereplő magzatok megszülettek, 13-16 évesek lettek, így az új, a Magzatkortól a kamaszkorig című könyv az ő fejlődésüket kíséri nyomon az anyákkal folytatott beszélgetéseken keresztül, felidézve a korábbi terápiás emlékeket is.

Az anya-magzat kapcsolatanalízis egy preventív módszer, amelyet Hidas György és Raffai Jenő pszichológusok dolgoztak ki 1996-ban pszichoterápiás tapasztalatok alapján. A módszer feladata, hogy átvilágítsa a leendő anya lelkét, segítse várandósságával kapcsolatos esetleges konfliktusait, problémás viszonyait rendezni, valamint segítse felvenni, fejleszteni, harmonizálni születendő gyermekével, méhével meglevő természetes kapcsolatát és segítse lélektani oldalról felkészíteni mind a magzatot, mind az anyát a születésre-szülésre - olvasható Hidas György összefoglalása a módszer honlapján.

Az analízisen keresztül lehetővé válik a terhesség teljes pszichoszomatikus kontrollja, a koraszülések megelőzése, a terhesség folyamán fellépő funkcionális zavarok megszüntetése, ezáltal a szülések könnyebben és problémamentesebben zajlanak le.

A kapcsolatanalízis az anya relaxált állapotában történik, hetente egy vagy két alkalommal, a kismama jelentkezésétől egészen a szülésig. "Ha sikerül az anya lelkivilágát gyermekével, a szüléssel kapcsolatban harmonizálni, a szülés lefolyása könnyebb lesz, a gyermek jobban fejlődik mind az anyaméhben, mind a születés után, és kiegyensúlyozottabb lesz" - írja Hidas György. 

A módszer mélylélektani elméleti alapjairól 1995-ben Heidelbergben, a Nemzetközi Pre- és Perinatális Pszichológiai és Orvostudományi Társaság tizenkettedik világkongresszusán tartott először beszámolót a két terapeuta, az előadást élénk tudományos érdeklődés kísérte.

A Lelki köldökzsinórt 2002 óta többször újranyomták, de tankönyv lett a felsőoktatásban, a pszichológiai és a terhesgondozással, csecsemők, újszülöttek gondozásával kapcsolatos képzéseken is, sőt a 2005-ös német nyelvű megjelenést követően Németországban is.

MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére